کد خبر 1477637
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
آمریکا سفیر روسیه را بدلیل بازداشت خبرنگارش احضار کرد

آمریکا سفیر روسیه را به دلیل بازداشت خبرنگار روزنامه  وال استریت ژورنال  احضار کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در این کشور را برای دیدار با ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در مورد دستگیری ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال احضار کرد.

سی ان ان به نقل از یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که نولاند به آنتونوف گفته است روسیه باید گرشکوویچ را آزاد کند و سفیر روسیه با خواندن بیانیه عمومی مسکو در مورد پرونده این خبرنگار, به اظهارات نولاند پاسخ داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که کاخ سفید درحال آمادگی برای اعلام گرشکوویچ به عنوان " فرد بازداشت شده غیرقانونی" است,، اقدامی که منابع دولتی را برای لابی آزادی وی فعال خواهد کرد.

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، در شهر ایکاترینبورگ تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می‌کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا اعلام کرد:با سرگئی لاوروف گفتگو کرده و نگرانی شدید خود را نسبت به بازداشت غیرقابل قبول یک روزنامه‌نگار شهروند آمریکایی از سوی روسیه بیان کرده است.

او گفت: همچنین خواستار آزادی یک آمریکایی زندانی دیگر به نام پل ویلان شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در گفت و گو با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرده تصمیم گیری در خصوص آینده ایوان گرشکوویچ بر عهده دادگاه است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به شواهد ثابت شده از فعالیت‌های غیرقانونی این شهروند آمریکایی، آینده وی توسط دادگاه مشخص خواهد شد. سفارت آمریکا در مسکو از بازداشت وی مطلع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس